העוף הקרח עלה על שולחנו של מרן הגר"ח קנייבסקי • גלריה

דוד לזר | צילומים: עוזי ברק 1 Comment on העוף הקרח עלה על שולחנו של מרן הגר"ח קנייבסקי • גלריה
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השמועה התפרסמה בעיר בני ברק, 'עוף קרח' הבוא לפניו של מרן הגר"ח קנייבסקי על ידי הגר"ש מחפוד. העוף הוא תוצאה של מחקר ופיתוח ישראלי שנמשך כ35 שנה ודן עמו בנושא ההלכתי שבדבר.

כמידי שנה הגדול הרב שלמה מחפוד נכנס למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי להתברך בברכת השנים, ועל שולחנו של מרן הונח תרנגול ייחודי. חי, ונקי מכל פלומת נוצות. הגר"ש מחפוד סיפר למרן הגר"ח ש"עוף קרח זה", הוא תוצאה של  מחקר ופיתוח ישראלי שנמשך כ35 שנה על ידי פרופסור אביגדור כהנר מהפקולטה לחקלאות ברחובות.

מדובר בעוף מזן "ניו המפשייר", והמיוחד בזן זה, שצוואר שלו נקי מנוצות, וצבעו אדמוני.

אותו פרופסור הצליח בסופו של תהליך להעלים את נוצותיו לא רק בצווארו, אלא גם משאר גופו. בתהליך המחקר, עלה בידו לסלק את קשקשי הרגליים שהם בתי הנוצה, ולאחר מכן הוא נחל הצלחה גם בהבלעת נקודות השומן המסמנות את מיקום הנוצות.

למעשה: בזן העופות בעלי הצוואר האדמוני, דנו הפוסקים בליטא לפני כמאה שנים והתירוהו מדין "מסורת", וכפי עדותו של הגר"ש מחפוד שהוא היה מצוי במשחטות. העוף בנידון דידן הוא תולדה ישירה מאותו עוף שהתירוהו, אך ללא מעורבות יד אדם שמנטרלת את הנוצות.

אלא, שלאחרונה ישנה דרישה מצד בעלי הלולים להכניס את פרי פיתוחו של פרופסור אביגדור כהנר לתהליך של גידול ושחיטה. עיקר טענתם הייתה, שעוף זה הינו חסין למחלות הגורמות לטרפות בריאות ובגידים, לבד מעמידותו בחום הקיץ הלוהט.

ואכן: כשהגר"ש מחפוד שחט וניתח עוף זה על חלקיו וגידיו וערך בו בדיקות מקיפות, התברר כי איכותו גבוהה מאד ויש סיכוי רב שחוסנו יתגבר על מחלות הריאות והגידים, דבר שנותן לו הידורים הלכתיים מסויימים ביחס לעופות המצויים כיום.

לאחר שהתפלפלו בסוגיא זו, מרן שליט"א פסק: שאין לנו לשנות ממסורת העופות הרגילים בידינו ואין לקבלו עתה, גם אם הוא נראה כעוף רגיל בכל שאר תכונותיו.

צפו בתיעוד המיוחד:
DSC_0087

DSC_0091

DSC_0095

DSC_0112

DSC_0118

DSC_0126

DSC_0130

DSC_0145



1 תגובות

מיין תגובות